TRÖTT

Det har varit de jobbigaste dagarna i mitt liv! USCH

Det började i tordags då fick jag kramper & fick panik för hade så ont, då åkte vi in till akuten & där fick jag dropp för jag var så nedsatt & svag & hade 39,1 i feber. De hörde även att jag hade något i lungan, men de var nog inget sa dem så de skickade hem mig, så sov jag inte alls hemma. Sen på fredagen var jag fortfarande febrig osv, men sen på kvällen fick jag sååååå ont i bröstet, blev rädd & trodde de var hjärtat. Så vi åkte in till akuten & de var redo med en bår utanför sjukhuset, då tog de EKG & lyssnade på mitt hjärta, och det var bra! då kände jag mig verkligen lättad! De tog en massa olika prover, så min arm är helt blå av stickhål. Och då blev jag inlagd, sov inte ett skit även fast jag fick sömntablett, och jag hade gått ner sååå mycket i vikt, så kom de mag sjuka också, så spydde hela natten, och fick dropp eftersom jag inte ätit på 1 dygn. Och låg bara och grät för mådde så jävla dåligt.

Lördag morgon kom min mormor in & då var det läkar rond, de kollar upp allt osv, så jag fick medicin i både mun & insprutad i blodet mot magen, så jag inte skulle må illa, jag mår liksom illa bara för att jag inte har något i min mage. För de vill att jag ska komma i gång med ätandet så jag inte får aneroxia. Men fick i mig lite iaf. Sen hade jag fått en hemsk hosta, så vi fick komma ner på röntgen, fick åka på bår ner, för hade blivit så svag att jag inte kunde gå själv. Efter några timmar kom sköterskan in och sa att jag hade lunginflammation, mykoplasma heter den, och är en seg lunginflammation som drabbar mest yngre. Men de var skönt att få reda på vad de var. Sköterskorna jag hade var så himla bra & gulliga, de behandlade typ mig som om jag vore deras barn? aja, på natten fick jag dropp igen med en maskin, och fick en stark sömntablett, så jag sov faktiskt riktigt bra! hade inte ens märkt att sköterskorna vart inne och fixat en massa, men man får lite konstiga drömmar av tabletten. 
Söndag kom mamma och skulle sova hos mig. På morgonen fick jag massa mediciner som bland annat penicillin för min lunginflammation.Fick nästan inte ner tabletterna så illamående var jag. Men den dagen var de ändå lite bättre med maten och så, men kan inte gå själv längre, de kommer ta tid, musklerna försvinner så snabbt när man bara ligger, hemskt! Natten sov jag bra med sömntablett. 
Idag har jag ätit lite bättre & druckit. suttit upp lite mer, var bara lite jobbigt i morse, men sen var det läkar rond & de sa att jag fick åka hem, men bara jag åt och drack, så nu är jag äntligen hemma! mamma får vara min sköterska här hemma eftersom jag inte kan gå. Fick ta rullstol från mitt rum ner till bilen när jag skulle hem. så nu är jag hemma och hostar sönder mig, men de är skönare attt vara hemma! Man kunde inte göra ett skit på sjukhuset fick inte lämna rummet för de var cancer sjuka barn på avdelningen. Så kunde bara ligga o se tv & kolla på datorn.  Så nu hoppas jag på att bli bättre! och komma igång med ätandet & så jag kan gåå och sova utan sömn tablett. Nu har jag haft min otur i livet, nu ska någoon annan få den! Men ska vara hemma hela veckan & kanske nästa med, för det är svårt att komma igång så snabbt eftersom jag är så nedsatt. Men jag kan iaf inte bli sämre, även fast jag verkligen har mått piss, har aldrig vart med om något värre! Nu blev de ett jäkla långt inlägg, ingen som orkar läsa! hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0